Nasze Przedszkole pracuje w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego opracowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Podstawa programowa określa cele i wynikające z nich zadania przedszkola, do realizacji których placówka jest ustawowo zobowiązana oraz to, w jakich obszarach należy wspomagać rozwój, wychowywać i kształcić dzieci. Wskazuje też rodzaj wiedzy i umiejętności, jakie dziecko powinno opanować kończąc przedszkole i rozpoczynając naukę szkole.
Dbając o wszechstronny rozwój naszych wychowanków, realizujemy cały szereg programów:

Program wiodący:

  • „Wokół przedszkola” – program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, autorzy: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion, Wiesława Żaba-Żabińska

 Programy i projekty wspomagające:

  • „Pierwsze kroki w przedszkolu” – program adaptacji dzieci do warunków przedszkola  jego celem jest stworzenie optymalnych warunków zarówno organizacyjnych, wychowawczych jak i  edukacyjnych do właściwej adaptacji dziecka w przedszkolu
  • „Rodzice partnerami przedszkola” – projekt współpracy z Rodzicami w Przedszkolu Publicznym nr 32 w Tarnowie nadrzędnym celem projektu jest angażowanie rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola oraz wspólnej realizacji działań na rzecz rozwoju dzieci i przedszkola
  • „Dziecięca matematyka” – program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych ; autorki:  E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej stymulujący rozwój myślenia dziecka w wieku przedszkolnym
  • „Czyste powietrze wokół nas” –  program przedszkolnej edukacji antytytoniowej; jednym z głównych celów Narodowego Programu Zdrowia jest zmniejszenie rozpowszechniania palenia tytoniu w wychowaniu zdrowotnym dziecka stanowi pierwszy etap nabywania wiedzy na temat szkodliwości dymu tytoniowego.
  • „Cała Polska Czyta Dzieciom” – program Zdrowia Emocjonalnego ABC XXI wieku, celem kampanii jest uświadomienie dziecku i jego rodzicom znaczenia głośnego i codziennego czytania.
  • „Przyjaciele Zippiego” –  międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami, promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci.