Dzieci 5 i 6 letnie
będący podstawą do opracowania przez nauczycieli szczegółowych rozkładów dnia dla poszczególnych oddziałów
praca z dziećmi prowadzona jest w zależności od warunków atmosferycznych w sali bądź na świeżym powietrzu
Godziny
|
Zajęcia
|
---|---|
6.00 – 7.00
|
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
|
7.00 – 8.30
|
Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw: manipulacyjnych, konstrukcyjnych, tematycznych, dydaktycznych, innych.
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Zabawy ruchowe ze śpiewem, zestaw ćwiczeń porannych, organizowane w sali zabaw, sali gimnastycznej, ogrodzie przedszkolnym.
|
8.30 – 9.15
|
Przygotowanie do śniadania . Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.
Śniadanie.
Rozwijanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku, dbałość o ład i porządek wokół siebie.
|
9.15 – 10.15
|
Zajęcia wspierające rozwój dziecka będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. Aktywność dzieci kierowana przez nauczyciela; zespołowa, grupowa i indywidualna, jednolita i zróżnicowana, organizowana w celu wsparcia całościowego rozwoju dzieci w sferze poznawczej, językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej i zdrowotnej.
|
10.15 – 11.30
|
Prowadzenie różnego rodzaju zabaw, gier, zajęć sportowych, obserwacji przyrodniczych, prac gospodarczych i porządkowych w ogrodzie. Spacery. Wycieczki. Uroczystości. Swobodna działalność dzieci w kącikach zainteresowań i pracowniach.
Zajęcia dodatkowe
|
11.30 – 12.00
|
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.
Obiad.
Profilaktyka stomatologiczna.
|
12.00 – 12.30
|
Odpoczynek dzieci w formie regulowanej przez nauczyciela; bajkoterapia, ćw. relaksacyjne, zabawy tematyczne wg zainteresowań dzieci.
|
12.30 – 13.45
|
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy ruchowe, sportowe w ogrodzie lub sali gimnastycznej, obserwacje przyrodnicze.
|
13.45 – 14.00
|
Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.
|
14.00 – 14.30
|
Podwieczorek.
Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku.
|
14.30 – 17.00
|
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Indywidualna aktywność zróżnicowana, podejmowana z inicjatywy dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
|
Dzieci 3 i 4 letnie
będący podstawą do opracowania przez nauczycieli szczegółowych rozkładów dnia dla poszczególnych oddziałów
praca z dziećmi prowadzona jest w zależności od warunków atmosferycznych w sali bądź na świeżym powietrzu
Godziny
|
Zajęcia
|
---|---|
6.00 – 7.00
|
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
|
7.00 – 8.30
|
Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw: manipulacyjnych, konstrukcyjnych, tematycznych, dydaktycznych, innych.
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Zabawy ruchowe ze śpiewem, organizowane
w sali zabaw, sali gimnastycznej, ogrodzie przedszkolnym.
|
8.30 – 9.15
|
Przygotowanie do śniadania . Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.
Śniadanie.
Rozwijanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku, dbałość o ład i porządek wokół siebie.
|
9.15 – 10.00
|
Zajęcia dydaktyczne będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. Aktywność dzieci kierowana przez nauczyciela; zespołowa, grupowa i indywidualna, jednolita i zróżnicowana, organizowana w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze poznawczej, językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej i zdrowotnej. Kształtowanie umiejętności intelektualnych i społecznych w sali lub w ogrodzie.
|
10.00- 11.30
|
Prowadzenie różnego rodzaju zabaw, gier, zajęć sportowych, obserwacji przyrodniczych, prac gospodarczych i porządkowych w ogrodzie. Spacery. Wycieczki. Uroczystości. Działalność dzieci organizowana w kącikach zainteresowań i pracowniach.
Zajęcia dodatkowe
|
11.30 – 12.00
|
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.
Obiad.
|
12.00 – 13.30
|
Odpoczynek dzieci w formie regulowanej przez nauczyciela; bajkoterapia, ćw. relaksacyjne, zabawy tematyczne wg zainteresowań dzieci.
|
13.30 – 14.00
|
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy ruchowe, sportowe w sali gimnastycznej, obserwacje przyrodnicze.
|
13.45 – 14.00
|
Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.
|
14.00 – 14.30
|
Podwieczorek.
Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku.
|
14.30 – 17.00
|
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy ruchowe, z elementami sportu i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie, sali gimnastycznej, pracowniach.
|